Litchfield park

2 juli 2017 - Batchelor, Australië

2 juli 2017, Batchelor, bij Litchfield park.
Op een leuke camping terecht gekomen. Ook in een iets groter dorp, hoewel je nauwelijks huizen ziet. Omdat er zoveel ruimte is, nemen ze die ook ( denk ik)
Je hebt een park, daarin staat een benzinepomp en een winkel en een postkantoor en er loopt een weg langs, dat is het dorp. In dit geval was er ook nog een soort restaurant, café en tv zaal ineen.
Daar omheen staan dan wel huizen, maar verscholen, je ziet ze niet, zeker niet in de avond.
Voor jongeren lijkt me hier niet veel te beleven.
Hoogtepunt van deze camping is wel de dagelijkse vogelshow.
De eigenaar , jim, voert de dieren 's ochtends en ' s avonds met een soort melkpapje.
Daar komen echt veel vogels op af. Het meeste de kleine bontgekleurde papagaaitjes, rosella's. Echt een heel mooi gezicht.
Vandaag was weer een halve reisdag. Redelijke afstand afgelegd. Onderweg wat leuke stops gehad. In pinecreek bij de oude goudmijn gestopt. Er was niet echt iets meer te zien van de goudmijn, je keek uit op een groot meer. Daar was ooit de mijn , nog tot de late zeventiger jaren. Daarna is de boel vol water gegooid, duurde veertien!  Maanden om dat gat te vullen!
In Adelaide river gestopt om in een hotel te kijken naar attributen uit de film crocodile dundee, die in deze streek werd opgenomen. De stier uit die film stond ( nagemaakt) opgezet bij de bar van het hotel.
Ook nog een klein watervalletje gezien, robin's falls, daarvoor moesten we eerst een eindje over een rocky road lopen. Mooie route. Er waren wat gezinnetjes met de kindjes aan het spelen, terwijl wij onze boterhammen daar opaten. Leuk schouwspel. Een kleintje was erg bang en bleef maar huilen, een ander kind was juist erg enthousiast en leek heel blij met de klim- omgeving.
Hier in Batchelor hadden we ook nog wat tijd en brachten we een bezoekje aan de butterfly farm. Heel bijzonder hoe deze man zijn imperiumpje had opgebouwd.
Als je binnenkwam, was er links een terrasje, rechts een veranda met allemaal mooie houten tafels, platte boomstammen als vorm. Een duur verder betrad je een soort huiskamer, met banken en daar was ook de receptie.
Op de banken en de stoelen zaten allemaal teddyberen en poppen?!?
We kochten een kaartje, enigzins sceptisch over war we te zien zouden krijgen, maar we kwamen eeen kas binnen en werkelijk de mooiste vlinders vlogen er rond!
Grote vlinders met mooie kleuren.
Hij had ook nog een heleboel konijnen en achteraan nog een weitje met wat varkens, geiten en een hoop eenden. Er liepen ook nog kippen rond. Temidden van dat alles zaten er nog wat jongeren gitaar te spelen voor een vergane bus, die blijkbaar als overnachtingsplek dienst deed. Bijzondere setting. Via de exit kwamen we bij een ruimte waar een man bezig was met de vlinderpoppen en rupsen. Ze werden in kleine kooitjes gehouden tot ze naar de grote tuin konden. Hij deed gepassioneerd zijn werk.
Bij het verlaten van de farm kregen we allebei een hand en hij wenste ons een happy life toe. Als aandenken kregen we een glazen fles mee!
Uit de serie bijzondere ontmoetingen was deze er ook een!

1. Marjon:
    2 juli 2017
    Weer even wat bijgelezenMaar goed dat je dit blog schrijft, Kun je later ook nog eens rustig lezen, wat je allemaal gezien en beleefd hebt. Erg veel en bijzonder mooi!!
    Groetjes weer
  2. Marieke:
    3 juli 2017
    Ook voor hun is t bijzonder fijn om fijne mensen te ontmoeten.....
  3. Betty:
    4 juli 2017
    Hey Bea, wat een fantastische reis maak je samen met Pim! Ben benieuwd naar het vervolgverhaal, xx Betty
  4. Bea:
    5 juli 2017
    Thanks, ladies!
  5. Marjon en Willem:
    5 juli 2017
    Wat een goed verhaal. Jij gaat down under nog missen en down under jou en Pim wellicht ook wel
    High lights zijn mooi te lezen, maar de " gewone" dingen zijn juist ook heel bijzonder
    MOOOOOOOI
    Groeten van Marjon en Willem