Laatste vakantiedag

4 juli 2017 - Darwin City, Australië

4 juli, laatste volle dag!
We did a good job,
Naar de dierentuin!!
Leuk voor groot en klein. Bijzondere dierentuin, omdat hij is aangelegd in de natuurlijke omgeving en dat is midden in de natuur, met veel,palmbomen, andere bomen, stuiken planten, sommige stukken als in het tropisch regenwoud. Er was dus heel veel bos, daar wegen doorheen gemaakt, of een vijver, en dan af en toe wat dierenverblijven.
Toch zijn we van 10 tot 15 uur hier gebleven, omdat er meer dan voldoende te zien was. Het voeren van de pelikanen, een hele goede vogelshow.
De vogels konden wegvliegen, maar dat deden ze niet. Er werd o.a. gebruik gemaakt van vogels die bijvoorbeeld uit een nest gevallen waren. Die waren dan hersteld in het park, konden nog niet echt op eigen kracht de natuur in, maar konden dan wel meedoen aan de show.
Er was wel een uil weggevlogen, maar na een aantal weken weer terug gekomen. De reden was dat er een mannetjesuil was komen aanvliegen( gewoon uit de natuur) , maar het leek er op dat het vrouwtje daar geen raad mee wist. Het manetje had blijkbaar in een ander deel van het park al een nest gevonden in een holle boom, had al een possum gevangen ( possum is een dier, lijkend op een rat of eekhoorn( ik vind het op rat lijken)), maar het vrouwtje wist niet wat te doen en is toen gevlucht. Ze ging niet in op de avances!
Ook het aquarium en het voeren van de roggen in de buitenvijver waren erg leuk. Er waren ook alleen maar dieren te zien, die in deze streek voorkomen.
Daarna nog een klein stukje rijden naar Darwin voor de laatste overnachting, maar omdat het pas 16.30 uur was, zijn we nog even naar het strand gegaan.
Darwin heeft ook een heel mooi zandstrand in een baai, met lekker water, niet te koud, maar koud genoeg om lekker af te koelen.
Ik heb zelfs nog even gezwommen in zee. Het mocht van de lifeguard, hij had vandaag nog geen krokodillen gezien! ( grapjas). Het water was heerlijk en helder, geen krokodil, geen kwal, nauwelijks een schelpje, alleen aan een steen mijn teen gestoten. Pim dacht dat dat de enige steen was op het strand en vond het erg stom van mij
Ik kon de steen toch echt niet zien van te voren....
Om 18.30 uur gaat de zon in Darwin onder, daar samen naar gekeken en van genoten.
En zo komt er een einde aan een hele mooie reis, samen met mijn zoon.
Hij blijft nog een paar weken hier en ik vlieg terug naar amsterdam en dan naar eindhoven, ook mooi....
Bedankt allemaal voor het meelezen en voor de leuke reacties. Het was leuk om te schrijven en inderdaad, voor mezelf ook leuk om terug te lezen. We hebben veel gedaan , veel gezien en veel genoten!!
Tot ziens,
Bea

1. Eva:
    5 juli 2017
    Wauw Bea ! Wat een mooie ervaring, wat een bijzondere reis.
    Goede terug reis en tot....volgende week!
    x
  2. Monique:
    5 juli 2017
    Goeie reis terug en wat heb je veel gezien en gedaan. Super ervaring om dit met Pim zo te doen. Tot gauw Monique
  3. Paulien:
    5 juli 2017
    Hele goeie reis en echt fijn dat je dit samen met je zoon dit heb kunnen beleven. Een toppertje wat jullie beide in jullie rugzak mooi meenemen voor altijd. Pim nog een hele fijne vakantie. En hopelijk zien we elkaar als je terug bent in Nederland.
  4. Janny en Jack:
    5 juli 2017
    Hi Bea, Echt een prachtige onvergetelijke ervaring geweest, voor jou en Pim. Daar zul je geen spijt van krijgen. Goeie reis en tot binnenkort!
  5. Marieke:
    6 juli 2017
    Veilige reis terug
    Ik heb genoten via jullie
    Geweldige dingen hebben jullie gezien!
    Ben blij jou ook weer te zien!
  6. Marjon:
    7 juli 2017
    Wat fijn dat jullie er samen zo van genoten hebben. Een hele goede reis terug en moe maar voldaan op terug kijken!! Tot gauw!!