Vervolg sydney

20 juni 2017 - Sydney, Australië

Daar ben ik weer, inmiddels zijn we naar de blue mountains gereisd, maar eerst nog het verhaal over sydney afmaken.

De avond van aankomst was er dat mooie uitzicht, (ik voeg de foto's nog toe, maar dat lukte nog niet helemaal). Vanuit de hostel zag je het mooi verlichte Operahouse, het beeld van Sydney. Er was een lichtfestival bezig, Vivid genaamd, te vergelijken met onze Glow. Het festival duurt een maand en per toeval hebben wij de laatste twee avonden meegepikt. Het zag er echt mooi uit.

De volgende dag ben ik alvast wat gaan rondlopen door sydney in afwachting van Pim. Hij zou die dag met vrienden van Canberra naar sydney reizen en in de middag aankomen. Zo is het ook gegaan.

Ik heb heerlijk rondgelopen en mijn ogen uitgekeken, naar het uitzicht, naar de levendigheid, naar de boten. In de haven lag een hele grote boot, die was zo groot dat hij het uitzicht van het operahouse weghaalde!

Verder vond ik de botanische tuinen ook erg de moeite waard. Bijzondere bloemen en hele dikke grote bomen die dan ficus blijken te heten en die in Nl dan in kleine vorm in de huiskamers staan. Ook de eerste mooi gekleurde papagaaitjes gezien en ibissen.

Ik dacht iets bijzonders gezien te hebben, maar Pim zei dat die iedere dag te zien zijn en ook de kakatoo ( wit met geel kuifje) vond ik bijzonder, maar blijkbaar gaan ze na een tijdje vervelen. ( mooi, maar maken een lelijk geluid).

' s middags is Pim gekomen , gebracht door zijn vrienden, en kon de echte reis beginnen. Het was uiteraard fijn en een bijzonder moment om elkaar na een maand of 4,5 weer te treffen en dan nog wel in Sydney! Dat hebben we gevierd met lekkere pizza en een pot bier, heerlijk!

'S avonds samen met Pim de 'Glow' route nog eens gelopen, want behalve operahouse was er nog heel veel meer te zien, ook in de botanische tuin, maar dan bij nacht. Rondom het operahouse was het net zo druk als bij ons bij de Catharinakerk, beetje wringen. Ik zal proberen foto's toe te voegen, maar de meeste heb ik met mijn echte camera gemaakt, ipv met de telefoon. Foto's van de echte camera kan ik niet met deze website verbinden zonder computer en die heb ik niet meegenomen.

De zondag

Begon zonnig, maar na een tijdje lichte regen en bewolking. Niet koud. We zijn over de bekende Harbourbridge naar de overkant gelopen, van alle kanten geweldig uitzicht over de baai van Sydney.Aan de overkant van de brug wonen welgestelde mensen, met mooie huizen en met formidabel uitzicht op de brug , op het operahouse en op de hele baai.

We zijn een tentje binnen gegaan voor koffie en ik denk dat daar vooral australiers zaten om de zondag te vieren. Gezellige tafels vol mensen, kinderen, eten, drinken en alle tv's aan met rugbywedstrijden en andere sport. Mooi om te zien.

' s avonds wat gegeten in een restaurant met live muziek in de oude wijk the rocks. Plan gemaakt voor de volgende dag.

Maandag

Het plan was om een soort openbaar vervoerkaart te kopen, met de boot naar de overkant en dan in Harbour National Park te kijken. Dat zijn stukken natuur midden in de stad. Leek ons wel leuk. Zo gezegd , zo gedaan. Bagage opgeborgen in kluisjes, een lastig dingetje, de rits van Pim zijn laptoptas scheurde, da's lastig vervoeren.. Daar nog even een oplossinkje voor bedenken. O-V kaart is gelukt, dankzij Pim, ik snapte er niet veel van. Komt omdat ik oud ben en niet met de tijd meega, volgens mijn zoon..., en bedankt.

Met de O-V kaart gingen we weer met de boot naar de overkant en daar startte de wandeling. Hier nog grotere huizen dan gisteren, met grote boten en zwembaden erbij. Ik denk dat in Sydney veel directeuren wonen of zo.

De wandeling was erg verrassend en afwisselend. Hele stukken leken zo door subtropisch regenwoud te gaan, mooie bloemen weer, maar ook enorme varens en bananenbomen en planten, vogels enz.

Een blijkbaar bijzondere vogel die we gezien hebben, heette Kookaburra, de lachende vogel. Dat wisten we gisteren nog niet, maar zagen we vandaag op een poster. Naast de bijzondere vogels waren er ook hel bijzondere strandjes, waar af en toe en verdwaalde visser was, maar verder gen kip. Het was ook geen strandweer natuurlijk, maar toch. Wij vonden het in ieder geval erg mooi.

1. Diana van Cuijk:
    20 juni 2017
    Ow lekker, een hoop al beleefd en gezien. Geniet van elkaar!!!!
    Je moet wel een beetje met de tijd meegaan hoor. Een Ov chipkaart is niet zo lastig, maar als je terugkomt ben je wel weer wat wijzer geworden en Kun je gezellig met de ns mee....
  2. Janny en Jack:
    Hi Bea,
    Dat klinkt allemaal zo interessant en zo wereldlijk, we worden bijna jaloers ;).
    Blijft toch wel leuk hoor, die vogels.. Groeten, ook aan Pim en veel plezier nog..
  3. Marieke:
    20 juni 2017
    Ha hA zou mij ook kunnen overkomen met die kaart
    Maar dat je de Australische Glow mee mag maken en gewoon kakatoo 's ziet
    Het klinkt allemaal zo onwerkelijk
    Geniet ervan
    Kus
  4. Irene:
    20 juni 2017
    Klinkt allemaal leuk, mamsie!
    Knuffel, ook voor Pimmie :)
  5. Eva:
    21 juni 2017
    Gaaf zeg! Klinkt goed!
    Leuk om je verhalen te lezen!
  6. Marjon:
    22 juni 2017
    Wat een mooie bijzondere reis, Bea!! Geniet er nog lekker van, wij blijven je hier volgen...
    Heel veel groetjes , ook aan Pim natuurlijk!!